Genuspedagogik?! HELL NO

Vi diskuterade en viss artikel i Aftonbladet idag på praktiken och jag börjar allvarligt fundera på hur dumma i huvet vissa människor är ibland! För er som inte orkar läsa artikeln *<--LÄNK* som jag tycker ni bör göra! Så handlar den iaf om en förskola i Stockholm där dom har tagit bort alla könsroller och påstår att dom jobbar med genuspedagogik! Dem har på ren svenska nekat barnen att identifiera sig som en pojke eller flicka! Ord som har något som helst könsbestämd klang har bytts ut mot nåt annat mer neutralt, dom har bytt ut "han" och "hon" mot "hen" tex.... 

Asså hur jävla dumma i huvudet får man va eller? :O

Pojkar och flickor ÄR olika, det går fan inte ta bort!! Fatta vilken jävla identitetskris dessa ungar kommer få sen när dom blir äldre och upptäcker att dom inte är lika och inte vet vad dom är :S 

Okej, genuspedagogik! Bra grejer det men det innefattar att man inte ska begränsa barn utefter vilket kön dom har, pojkar ska få leka med dockor om han vill och flickor med bilar om hon vill!!! Jag fattar inte varför folk ska överdriva nåt så kopiöst, det är fan inte till gagn för barnen, det är en sak som är säker!!!

Föresten så gjorde dom världens tabbe i artikeln med! Hon som driver förskolan uttryckte sig såhär på frågan varför det va viktigt att vara könsneutrala:

"Därför att det alltid är en han. Han är normen och den börjar i barnsången. Varenda ko och ekorre är en han om inget annat sägs"

DITT PUCKO!!! En KO är la fan alltid en HON eller ? xD Haha


Haha ursäkta mitt vredesutbrott om pedagogik ;) Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om saken!!

Kommentarer
Postat av: Klanten

Det är ju helt jävla sinnessjukt!!

Det är fan inte okej .. jag håller med dig till 100%! Dom barnen kommer ha allvarliga problem längre fram ...

2011-01-31 @ 20:49:36
URL: http://missremse.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag håller med dig. Pojkar och flickor är olika, har olika förutsättningar till saker. Däremot är alla de här himla "pojkar får inte gilla rosa" helt tragiska.

2011-01-31 @ 21:25:53
URL: http://soyloca.blogg.se/

Nu kan du Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar
Trackback