Svar på kommentar..



Hej va kul att du ska börja köra! :) 

Mitt tips är nog att inte ha för höga förväntningar på sig själv, iaf inte till en början! För i folkrace kan precis ALLT hända och ibland spelar det ingen roll hur duktig förare man är eller hur bra bil man har! Man kan bli utknödd i en sandvall och sen sitta där utan en chans... Det är klart man ska sikta på att vinna men jag tror att allt blir mkt roligare om man tar det med en nypa salt och bara njuter av den härliga känslan att få köra! :)

Oj, folkracebil körde jag första gången ungefär 2 veckor innan min första tävling (var då 14 år) och körde på en åker hos min brorsa! Men hade provkört bil innan (tror jag va 13 första gången) 

Min första folkraceoverall ärvde jag faktiskt av storebrorsan ;) Men resten av min utrustning (hjälm, krage, skor, balaklava, hanskar, stol) har jag köpt på LFT Biltillbehör i Vårgårda, vi känner ägaren där nämligen! Men om du inte har vägarna förbi Vårgårda så finns det utrustning att köpa på http://www.dalhems.com och säkerligen på en massa andra ställen med ;)

Ett annat tips är att du inte ska ta nån skit från andra som tror sig vara mkt bättre, det förekommer tyvärr väldigt ofta inom en sånhär mansdominerad sport! Men det är bara och skita i det, för ofta är det bara mkt snack och väldigt lite verkstad från sådana!!



Annars kan jag bara säga att du valt helt rätt sport för det är den roligaste en kan tänka sig :)

Är det nåt mer du/ni undrar så äre bara och kommentera :)

Kommentarer
Postat av: emelie strömberg'

tack så mycket :D



ja, det var inte direkt något att tänka på, det finns liksom i blodet. Eftersom jag har en släkt som består av 6 folkrace åkare ;)

2011-01-26 @ 21:52:59

Nu kan du Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar
Trackback