Hej alla F12/Fjortisar!!

Nu ska jag förklara en grej för er som väldigt få av er verkar vara medvetna om!!

Era bilder som ni publicerar på era bloggar kommer ALLTID finnas kvar på internet! Dem hamnar på google och kan ses och användas av ALLA!!

Det är INTE olagligt att använda sig av en bild som finns på internet! Men man ska ha en bildkälla till alla bilder man publicerar egentligen, även om man kanske inte alltid har det...

Du kan ju alltid ha högerklicksskydd på din blogg (det har jag) men det betyder ju inte att folk inte KAN komma åt dina bilder!! Dem hamnar på på google ändå sen kan man alltid printscreena :P

Jag har nu gjort ett test för att visa detta! Jag gick in på google och sökter på "fjortis blogg" i bilder! En av dessa bilder va denna:


Klickar man på bilden på google kommer man in på hennes blogg! Alltså samma sak som att gå in på någons blogg o ta en bild där! Så vare sig folk går via google eller via eran blogg är era bilder FRIA ATT SPARAS OCH ANVÄNDAS AV ALLA!!

Och nu till min slutsats: Vet ni inte detta eller inte tål det så SKAFFA FÖR FAN INGEN BLOGG ELLER LÄGG INTE UT NÅGRA BILDER PÅ ER SJÄLVA!!

Och för att ni inte ska komma mer era anmälningshot o grejs igen så anklagar jag inte tjejen på bilden för o va fjortis eller nåt annat och bilden är helt och hållet slumpvist vald!! Och anledningen till att hennes bild kom upp under "fjortis blogg" var att hon hade skrivit ett inlägg om fjortisar!!

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: achey

Vi sa inte att det var olagligt att lägga ut en bild på henne, utan det är olagligt att lägga ut en bild på henna och kalla henne för något som hon inte vill. Du borde veta sånt eftersom du är typ 30 år ?

2011-05-10 @ 22:56:01
URL: http://achey.blogg.se/

Nu kan du Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar
Trackback