I DO like my Ferrari :D

Yeey Ferrarin är som ny!! :D MKt tack vare min kära pappa som ägna delar av sin lediga dag med att hitta felet till varför den går som en kratta och hackar och grejar! Vilket han oxå gjorde, och det va precis det jag misstänkte! Nåt litet jävla fel som är enkelt att fixa... Det va nämligen två små jävla kablar till förgasaren som inte satt i ordentligt! Antagligen så ger dom ström till kallstartar eller nåt liknande... Bilen gick iaf som en GUD efter det, inga hack eller nåt!!

Sen när jag anlände från skolan övergick vi till att se över bromsarna som failar totalt och tar knappt, det visa sig att huvudcylindren va kass (sönderrostad) så bytte den, och då gick ett bromsrör såklart så fick fixa det med... Och sen lufta vi bromsarna runt om med så nu kan jag bromsa med och pedalen tar där den ska :P haha 


(Huvudcylindern)


Fy fan va glad jag är nu, kanske slipper batteriladdare och startgas nu om jag har lite tur.. Få ut och starta skiten imån och hoppas på det bästa!!

Blev lite mer fix, pappa ska sälja Asconan (FR-bil) imån så försökte skruva ur stolen på den, vilket inte gick för nåt jävla smartass (min bror) har ju satt skruvarna genom golvet och så gick dom bara runt och jag hade fan inte så långa armar så jag kunde hålla en nyckel under bilen och samtidigt skruva inne i bilen xD haha pappa får fixa det till möra...

Nu är jag inne och väntar på mat och på älskling som strax ska åka :D

Kommentarer
Postat av: Tess

Ja, han ser alltid lika galen ut! Hahaha.. Men som tur är, är han inte det. :)

2011-02-25 @ 18:06:27
URL: http://isset.blogg.se/

Nu kan du Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar
Trackback