Dag 5 - 8 Januari 2011

Vad är Kärlek?


Jag anser att det finns olika typer av kärlek men vi börjar med den partnerskapliga kärleken mellan man och kvinna, eller mellan man och man eller kvinna, kvinna! Jag tror inte det är någon som helst skillnad (och nej, jag är varken homo eller bi) Iaf en sådan kärlek är alltid ömsesidig, man älskar inte bara personen i sig utan även att den älskar en tillbaka, man älskar dennes sätt att se på en och så vidare. Alltså kärlek som inte är besvarade tror jag liknar mer en besatthet än va den liknar kärlek faktiskt... Kärlek har oxå med utseende att göra men inte i fråga om att man tycker någon är ful eller snygg utan att man ser den personen man älskar som den vackraste i världen oavsett! Ungefär som Bruno Mars sjunger i sin låt ;) Kärlek handlar oxå om åtrå, jag tror att sexlivet är en viktig del för att hålla kärleken levande, nog för att de finns dom som inte har sex före äktenskapet och sådana grejer men jag slår vad om att dem många gånger har föreställt sig det även om dom inte gör det :P haha jaja blev lite flummigt inlägg det här, är nog inte riktigt klar i skallen än :P jaja hoppas ni fattar va jag menar :P

Kärleken i mitt liv är iaf, som ni kanske vet, min Conny :) Jag saknar han i samma stund jag åker ifrån honom och det spelar ingen roll hur bakfull han är eller hur sleten han tycker att han ser ut, för mig är han alltid vackrast :) hihi Älskar dej<3



Sen finns det en annan typ av kärlek och det är kärlek till vänner och familj (och i familj räknar jag såklart mina husdjur) men den kärleken är så självklar och på ett sätt invecklad så den orkar jag inte förklara :P hehe men man glömmer ALDRIG en familjemedlem!!



Tack för mej!!

Kommentarer
Postat av: Laks

Jag har ungefär samma uppfattning som du av vad kärlek är. Det där med att kärlek som inte är besvarad inte är äkta kärlek vet ja inte riktigt om jag håller med om, men jo.. du har nog rätt i det ändå :) jag älskar också djuren som jag har hemma! skrev om det igår dessutom på bloggen.. X)

2011-01-09 @ 18:45:04
URL: http://laks.webblogg.se/

Nu kan du Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar
Trackback